Hamit TAKA
Rituali
i medias dhe shtypit shqiptar, për të hedhur në tavolinën e lexuesve
një thashethemnajë për gjëra të mosqena apo një sherrnajë të padobishme,
si gjithmonë të molepsur nga sëmundja e politizimit të skajshëm, nuk
ndërpritet as muajin gusht, i cili tradicionalisht është piku i
pushimeve në vendin tonë. Prej ditësh në qendër të kësaj thashethemnaje
sherrane nga mediat dhe gazetat mbështetëse të mazhorancës së re, por
edhe të tjera, është vendosur
Shtëpia Qendrore e Ushtarakëve, në
përpjekje për të bindur njerëzit të besojnë atë që nuk e besojnë.
Natyrisht,
media luan me marifetet e saj: qeveria në ikje, qeveria në ardhje; e
drejtë, e padrejtë; ligjore, joligjore; ligji kaq e neni aq, gjëra për
të cilat lexuesi s’është i interesuar fare. Duhet tërhequr vëmendja e
lexuesit që të blihet gazeta dhe për ta mbajtur gjallë sherrin me
qeverinë në ikje. Por njerëzve të painteresuar për motivet politike të
tashethemnajës u lind pyetja e thjeshtë: Ç’është kjo SHQU-ja, që, gati
misterioze, po krijon këtë shernajë e tymnajë në pikun e vapës së
gushtit?
Mua
personalisht nuk ma tërheq vëmendjen vendimi i qeverisë, i drejtë apo i
padrejtë. Si qytetar dhe publicist më bën shumë përshtypje “rëndësia”
që i jepet kësaj “shtëpie”. Vetë emri “shtëpi” nuk të thotë asgjë
përballë emrit “seli” e një subjekti politik, i cili një herë në 4-8
vjet do të qevrisë vendin. Dihet se, demokracia ka qenë dhe mbetet tepër
e ndjeshme dhe gjithmonë në varësi të nivelit të funksionimit të
institucioneve, ndër të cilat më të rëndësishmet e të gjithë sistemit
mbeten partitë politike. Kështu që kjo godinë, si seli e një subjekti
politik të madh në vend, siç është PD, dhe bën histori dhe rrit
prestigjin e saj krahasuar me një ngrehinë ku luhet domino. Edhe më
tepër më habit reagimi i disa gazetarëve me përvojë, të cilët duken
tepër “të revoltuar” në artikujt e tyre.
Gazetarët
e mediave dhe shtypit të shkruar janë nga njerëzit më popullorë në të
gjitha shoqëritë diktatoriale apo demokratike. Pavarësisht se në
diktaturë ishin “skllevër të lirë” ose “parazitë të romantikës
patriotiko-kriminale”, ndërsa në demokraci janë qytetarë të lirë. Pyetja
ime është: A kanë pasur ndonjë herë tek ne një “shtëpi” të tillë
gazetarët? Po edukatorët, më thjeshtë , mësuesit, që janë familja më e
madhe buxhetore, a kanë patur ndonjë “shtëpi” të tillë? Po ashtu do të
thonim për mjekët, policët, inxhinierët e sa e sa profesione të tjera,
shumë më të vyera e të dobishme se profesioni i ushtarakëve në kohën e
diktaturës. SHQU-ja është thjesht një atavizmë e diktaturës, e cila dje
përfaqësonte një element të Bllokut dhe një oaz për t’u nginjur të
privilegjuarit në mes të varfërisë dhe urisë mbarëpopullore. Dihet se
diktatura mbështetej mbi tri shtylla kryesore: Sigurimi i Shtetit,
ushtria dhe drejtësia, të cilat në thelb ishin organe ndëshkimi dhe jo
organe sigurie e drejtësie.
Një
gazetar me përvojë shkruante në një gazetë ditore: “Nuk besoj se ka
njeri në Shqipëri që konsideron seriozisht se SHQUP, ajo godinë e zymtë,
por e bollshme buzë Lanës, përbën një simbol për Ushtrinë shqiptare,
qoftë ky simbol kulturor e qoftë historik”. Ndërsa unë mendoj krejt
ndryshe, se ajo “shtëpi” përfaqëson një simbol të dukshëm, që ka lidhje
me diktaturën. Ajo simbolizon pozicionin e ushtarakëve në piramidën e
hierarkisë së diktaturës, tregon shkallën e privilegjeve në raport me
inteligjencën e vërtetë shqiptare, e cila ishte identifikuar me kartën e
dyshimit dhe fajësisë biblike për çdo shfaqje antidiktatoriale, e
ngërthyer në një shtrat prokrusti dhe indoktrinimin e kulturës. Bile
vetë ushtarakët e vjetër pensionistë, që përbëjnë Shoqatën e
Ushtarakëve, s’duhej ta pranonin atë shtëpi, e cila nga një anë
afishonte një trajtim special e të privilegjuar nga shteti, nga ana
tjetër u priste kokat si qepët gjeneralëve, për t’i mbajtur oficerët
“gatitu!” e “urdhëro! si urdhëron!”.
Dihet
se në diktaturën hoxhiste ushtria, pavarësisht nga emëri i pagëzimit,
ishte armë e diktaturës së proletariat. Ironia qëndronte se quhej
ushtria popullore. Ajo ishte veçse një gurë gjigand në kurrizin e
popullit, e cila jo dhjamë që nuk i kishte lënë më në trupin e tij, por
as muskuj. Edhe kockat ia kishte mpakur e deformuar me elementët prej
betoni të tuneleve e bunkerëve, që ngjiteshin në majat e kodrave e
maleve me shpatullat e 6-10 personave, që, sikur njëri të bënte një
lëvizje të gabuar, do të gjymtoheshin të gjithë. Gjë që i vuri në
mendime shqiptarët dhe “zbuluan” se, ashtu duhet të ishin ndërtuar dhe
Piramidat e Egjiptit. Bile një mësues në Sarandë, që guxoi ta shprehte
me zë të lartë këtë zbulim, u dënua me 8 vjet burg për agjitacion dhe
propagandë. Dhe të shikoje oficerët sa të rreptë ishin në këto raste, sa
rëndësi i jepnin vetes, duke shprehur gati një kënaqësi mazohiste për
lodhjen e vuajtjet e bashkëkombasve të tyre. Nuk besoj mos ta kenë
kuptuar ish-ushtarakët nostalgjikë antipatinë e popullit të vet për
ushtrinë e diktaturës, zboret, çetat vullnetare, tunelet, bunkerët
proverbiale, që dihet se çfarë u bë me to. Koston e ushtrisë, e cila e
la në gjendje mjerane jetesën e shqiptarëve, populli e di dhe habitet
sot, kur dëgjon që ca ish-oficerë pensionistë bëjnë protesta për
privilegje dhe për një shtëpi, e cila u siguron luksin e dominosë. Por
habiten edhe me disa politikanë e publicistë, që bëjnë sikur i mbështesin.
Ideali,
morali dhe mediokriteti i ushtarakëve u duk qartë edhe me qëndrimin e
tyre gjatë proçeseve demokratike, sidomos me rrëzimin e bustit të
diktatorit. Shqiptarëve u kujtohet qartë tentativa
e grusht-shtetit në Shkollën e Bashkuar të Oficerëve, duke u bërë edhe
pre e mediokritetit të tyre. Ata u ndalën nga udhëheqësit demokratë, të
cilët në situatën kritike treguan maturi, qartësi, guxim, vendosmëri dhe
aftësi për të qëndruar dhe për të mbrojtur filizat e brishtë të
demokracisë. Por kjo tentativë e pati një të mirë: ajo nxiti revoltën
dhe lëvizjen popullore për të shkatërruar themelet e diktaturës dhe
atavizmat e së keqes. Edhe për këtë arsye SHQU, godina ku ushtarakët
thurnin kurthet antidemokratike, duhet të ndërrojë destinacion. Ushtria,
si një nga levat e diktaturës, ishte dhe një konsumator i babëzitur dhe
një parazit gjigand, që me koston e mbajtjes në këmbë, potencalin e
armatimeve, zboret dhe shpenzimet e fortifikimeve e kishte telendisur
popullin. Kështu që nostalgjia e ushtarakëve për “madhështinë” e
ushtrisë, “dinjitetin” dhe privilegjet e tyre bien ndesh me kujtimet e
hidhura të kalvarit të shqiptarëve nëpër zbore dhe punimet fortifikuese.
Prandaj edhe SHQU-ja, si një monument i atij diferencimi të ushtarakëve
prej popullit, duhet zhbërë. Shqiptarët s’kanë pse të pranojnë më privilegje për qytetarë të indoktrinuar e nostalgjikë të veseve diktatoriale.
Të
kuptohemi drejtë, unë nuk kam asnjë mllef me ish-ushtarakët. Kam patur
njerëz të mi, shokë e miq ushtarakë. Mund të isha edhe vetë. Mund të
veproja dhe unë si shumica e tyre. E kam fjalën për ato simbole që e
mbajnë gjallë të kaluarën. Dikush i shikon me nostalgji, por shumica i
shikojnë me neveri. Rezistenca e ish-ushtarakëve të vjetër, si pjesë e
superstrukturës së diktaturës, tregon se akoma duhet të
vetëndërgjegjësohen, se ende nuk janë çliruar, ende nuk kanë forcë,
kurajë dhe as vullnet për një pranim publik të disa nga gjërat e
lartpërmendura dhe për një katarsis moral. Si i shikojnë përshembull të
përndjekurit politikë këto monumente të indoktrinimit dhe të
diferencimit klasor, duke kujtuar dramat e tragjeditë e jetës së tyre? A
nuk do të ishte domethënëse dhe pajtuese, që disa nga “shtëpitë” e
ushtarakëve në Tiranë e në rrethe të ishin bërë Shtëpi Qendrore të të
Përndjekurve Politikë që me fillimin e proçeseve demokratike nga vetë
kasta e ushtarakëve?
Dikush
mund të më thotë se në monizëm kishte dhe shtëpi të punëtorëve. Ato
ishih fasada, demagogji mashtruese dhe dhunuese. Në to bënin vakanca
punonjësit e aparateve dhe komiteteve, dhe një numër shumë i vogël i
selektuar punëtorësh të thjeshtë biografimirë. Them ishte dhunuese,
sepse dhunonte ata punëtorë të thjeshtë bografinxirë që punonin si
heronj dhe keqtrajtoheshin në vlerësimin dhe mohimin e të drejtave të
tyre, për të mos pushuar në këto “shtëpi” të privilegjuara. Mbase e
përsëris, por parti-shteti diktatorial bënte ca gjëra për të argëtuar
skllevërit e tij. SHQU-ja ishte ndër objektet e privilegjeve, të cilat
nuk i shkojnë më sistemit të pranuar. Të gjitha shtëpive të ushtarakëve
në Tiranë apo rrethe ose duhet t’u ndryshojë destinacioni në godina të
institucioneve administrative ose duhet të shiten dhe paret e tyre të
shkojnë për investime publike.
Eshtë
për të ardhur keq, që politizimi i një vendimi rutinë prej një grupi të
vogël ish-ushtarakësh, ka përfshirë në vorbullën e tij edhe ministren e
re të Mbrojtjes së vendit, Kodhelin, e cila nuk ka pse prononcohet pa
marrë bekimin e Parlamentit dhe të Presidentit të Republikës dhe, aq më
tepër, s’ka pse ngatërron NATO-n me SHQUP-in që në fillimin e karrierës
së saj. Në se mendohet se qeveria e re fiton kapital politik me këto
qëndrime, e siguroj se humbet shumë kapital politik, duke bërë përpjekje
për të mbajtur në këmbë disa objekte për nostalgjinë e disa
enveristëve. Asnjë shqiptar nuk pajtohet më me privilegje të
pamerituara.
Me
keqardhje, vendimi i qeverisë për SHQU-në, simbolin e privilegjave, e
lë në dhimbjen e saj, pinjollen e kastës ushtarake, Magdalena Ramohito, e
cila këto ditë shkruante me nostalgji: “Mos na e merrni edhe copën e
fundit”!
No comments:
Post a Comment