Saturday, July 31, 2010

Luftërat indiane që ndryshuan racën

Pushtimi i Amerikës Veriore nga të bardhët, e ngjashme me atë të pushtimeve indo - europiane të Europës dhe pjesëve të tjera të botës mijëra vjet më parë, shkaktuan kundërshtime të natyrshme nga ana e banorëve në territoret e reja

Njeriu i kuq përballë njeriut të bardhë: Lufta e shtatë e madhe racore

Luftërat indiane që ndryshuan racën

Takimet e para të të bardhëve në Amerikën Veriore dhe amerindëve qenë heterogjene: përgjithësisht, amerindët qenë të sugjestionuar pas mrekullive që të bardhët kishin sjellë me vete - duke filluar me vetë anijet, të cilat me velat e tyre të ngritura dukeshin si shpirtra të mëdhenj në horizont: më shumë se një rast është regjistruar për amerindët që të jenë larguar të zënë nga paniku sapo kanë parë një anije eksploruese të bardhë

Në jug amerindët Cherokee, Choctaw dhe Creek e kapën mundësinë për të lëshuar një seri sulmesh ndaj kolonëve të bardhë, duke u bërë formalisht aleatë të britanikëve atëherë e prapa. Revolucionarëve amerikanë më pas iu desh që t'i shtypnin këto revolta amerinde dhe të luftonin britanikët në të njëjtën kohë, diçka që për disa kohë i përçau seriozisht forcat luftarake amerikane, megjithëse qenë më së fundi të suksesshëm në këtë drejtim. Kur më së fundi u fitua pavarësia nga britanikët, pjesëmarrja e amerindëve në fushatën antirevolucionare shërbeu për të konfirmuar opinionin e një kombi të ri të bardhë ndaj të cilët amerindët qenë kundër në mënyrë të vendosur

Krijimi i rezervateve pjesërisht u pranua dhe pjesërisht u refuzua nga fiset amerinde. Disa e pranuan menjëherë ofertën e mbrotjes së garantuar kundër inkursioneve të mëtejshme të bardha dhe ose u vendosën kështu në rezervate, ose gjetën tokën tashmë ekzistuese të tyre të përfshirë në rezervat. Megjithatë, disa prej fiseve më të mëdha e refuzuan dhe lufta raciale midis të bardhëve dhe amerindëve, e cila kishte nisur me ndërprerje qysh kur të bardhët e parë kishin mbërritur në Amerikën Veriore

Një seri politikash kaotike dhe kontradiktore ndaj amerindëve u ndoqën më pas nga qeveritë e njëpasnjëshme amerikane, me të gjitha që dështojnë në fund në qëllimin e tyre për t'i futur ata me forcë në shoqërinë kryesore. Gjatë zhvillimit të këtyre politikave, amerindëve më së fundi iu dha shtetësia amerikane në vitin 1924, rreth 145 vjet pas krijimit të Shteteve të Bashkuara. Më së fundi, u pranua se politika e alokimit indian qe një katastrofë dhe Indian Reorganization Act i vitit 1934 pa braktisjen e kësaj politike, së bashku me politikën e integrimit të detyruar

Ka pasur 8 luftëra raciale të mëdha që kanë përfshirë racën e bardhë. Gjashtë të parat qenë: me Attila dhe hunët e tij, vitet 372 - 454 A.D., kryqëzatat, pushtimi arab i Spanjës; trazira me bullgarët, avarët, maxharët dhe khazarët; Xhenxhiz Khani dhe mongolët e tij: gjenocidi osman. Era e luftërave indiane qe një erë kur vetë mbijetesa e kolonëve qe në lojë. Ata po masakroheshin, skllavëroheshin dhe gjymtoheshin në mënyrën më barbare. Teksti i mëposhëtm është marrë nga Kapitulli i 50-të i librit monumental të Arthur Kemp, March of the Titans.

Lufta e shtatë e madhe racore në të cilën të bardhët e gjetën veten të përfshirë qe ajo me indianët amerikanë. Pavarësisht heqjes së skalit dhe mizorive të tjera, ajo qe një luftë e cila në fund përfundoi me fitore, duke i parë Shtetet e Bashkuara të Amerikës fillimisht të bazuara në Oqeanin Atlantik që t'i zgjeronin kufijtë e tyre në atë Paqësor. Pushtimi i Amerikës Veriore nga të bardhët, në një mënyrë dukshëm të ngjashme me atë të pushtimeve indo-europiane të Europës dhe pjesëve të tjera të botës mijëra vjet më parë, shkaktuan kundërshtime të natyrshme nga ana e banorëve në territoret e reja. Megjithatë, ndryshe nga indo-europianët e lashtë, amerindët e Amerikës nuk qenë të një materiali aq të largëtr gjenetik, siç qenë europianët e vjetër: ata qenë në pjesën më të madhe të llojit racial të mongolodiëve, të quajtur "indianë" vetëm për shkak se eksploruesit e parë të bardhë po shikonin për Indinë dhe të quajtur "lëkurëkuq" vetëm për shkak të zakonit të tyre për të përdorur baltë të kuqe si lyerës fytyre. Takimet e para e të bardhëve në Amerikën Veriore dhe amerindëve qenë heterogjene: përgjithësisht, amerindët qenë të sugjestionuar pas mrekullive që të bardhët kishin sjellë me vete - duke filluar me vetë anijet, të cilat me velat e tyre të ngritura dukeshin si shpirtra të mëdhenj në horizont: më shumë se një rast është regjistruar për amerindët që të jenë larguar të zënë nga paniku sapo kanë parë një anije eksploruese të bardhë. Nëqoftëse qenë të sugjestionuar pas anijeve, atëherë nuk duhet ndonjë imagjinatë për të perceptuar se çfarë mund të kenë menduar për mrekullitë e tjera nga bota e bardhë: rroba, çelik, pushkë, pasqyra, bizhuteri, bakër, ibriqe çaji dhe mijëra gjëra të tjera krejtësisht të panjohura për indigjenët e Amerikës Veriore. Më pas të bardhët do t'u paraqisnin një mrekulli tjetër amerikanveriorëve që u kap menjëherë dhe u përdor me efekt të madh nga amerindët: kuajt. Kuajt e parë u sollën në kontinent nga spanjollët: në njëfarë mënyre një numër prej tyre u arratisën dhe me ndërzim natyror formuan kopetë e mëdha të kuajve të egjër, që përshkonin fushat e Amerikës. Më së fundi, të ardhurit e rinj qenë jo vetëm me lëkurë të bardhë apo me ngjyrë ulliri, por shumë prej tyre gjithashtu mbanin mjekra dhe kishin qime në fytyrë. Kjo në vetvete qe subjekt sugjestionimi nga ana e amerindëve, të cilët në formën e tyre të pastër raciale nuk mbanin aspak mustaqe, ashtu si kushërinjtë e tyre përgjatë Ngushticës Bering në Azi. Nga ana e tyre, amerindët e njohën botën e bardhë me shumë zarzavate, ashtu si dhe me duhanin, kokën, kakaon dhe sëmundjet veneriane - transmetimi i shpejtë i kësaj sëmundjeje në Europë nga Amerika e Jugut shërben si një ilustrim grafik i niveleve të integrimit fizik që ndodhi në kontinent, duke filluar menjëherë pasi spanjollët dhe portugezët zbarkuan për herë të parë. Megjithatë, dy tiparet për të cilat amerindët u bënë të njohur dhe për të cilat u bënë gjithashtu veçanërisht të urryer qenë:

o Praktika e zakonshme midis të gjitha tribune të Amerikës Veriore për shkuljen e skalpeve të kundërshtarëve të tyre të mundur për t'u marrë si trofe për t'u ekspozuar në fshatin tribal. Shfaqja e skapeve të bardha - me flokët bjondë, të kuq apo kafe - qe veçanërisht e vlerësuar, duke u krahasuar me skalpet me flokë të zeza korb që amerindët qenë normalisht më të mësuar për të marrë nga njëri-tjetri;

o të përbashkët me kushërinjtë e tyre raciale në Amerikën Qendrore dhe Jugore, kanibalizmi qe i zakonshëm. Shtrirja e plotë e këtyre praktikave u vërejtën nga shumë shkrimtarë të hershëm, me përmbledhjen më të plotë dhe më të detajuar të kanibalizmit amerikan dhe zakonit të torturimit të burgosurve të bardhë të të dyja sekseve që u shfaq në botim në vitin 1892 tek "The Works of Francis Parkman", botuar nga shtëpiba botuese Little Brown, Boston (Vol. III).

Termi kanibalizëm rrjedh nga Canibales, emri spanjoll për amerindët karaibikë njeringrënës që jetonin në Inditë Perëndimore kur mbërriti Christopher Columbus. Zakoni qartazi që kishte ardhur nëpërmjet Ngushticës Bering kur paardhësit mongolë të amerindëve kishin hyrë në Amerika: në epokën mesjetare udhëtari italian Marco Polo raportonte se tributë nga Tibeti në Sumatra praktikonin kanibalizimin. Për hatër të korrektësisë politike, këto tipare shqetësuese janë në pjesën më të madhe të tyre të fshira nga historitë moderne të amerindëve: por në atë kohë ato qenë të mirënjohura dhe element frike për kolonët e bardhë, duke shkuar larg për të shpjeguar periudhën e gjerë të konfliktit midis të bardhëve e amerindëve dhe metodave veçanërisht mizore të ndeshjes me njëri-tjetrin nëqoftëse kapeshin. Eventualisht pionierët e bardhë më ekstremë filluat të hakmerreshin kundër praktikës të heqjes së skalit nëpërmjet kryerjes të të njëjtit ndëshkim ndaj amerindëve - por nuk ka incidente të regjistruara të të bardhëve që të arrijnë të kopjojnë ndonjëherë zakonin e ngrënies të amerindëve të vdekur, edhe pse ekzistojnë shumë incidente të regjistruara të indianëve që hanë të bardhët.

Amerindët sulmojnë kolonët e bardhë

Kontakti fillestar miqësor menjëherë u zhduk kur amerindët kuptuan se të bardhët po vinin si kolonë. Nga koha e vendbanimeve të para, edhe kur u përkisnin zbarkimeve vikinge në Newfoundland, pionierët iu nënshtruan sulmeve nga tributë e irrituara amerinde, të cilat kuptuan se të bardhët përfaqësonin një kërcënim serioz për mënyrën e tyre të jetesës dhe bënë maksimumin e tyre për t'i zmbrapsur kolonët në det. Në fakt, vendbanimi i parë anglez në Amerikën Veriore, një grup i fortë prej 117 pionierësh të parë, i ndodhur në një ishull në afërsi të bregut të North Carolina, ka mundësi që të jetë shfarosur nga një sulm amerind. E quajtur "kolonia e humbur", ajo u shkatërrua midis viteve 1587 dhe 1590. Mbeturinat e saj nuk u gjetën kurrë, që mund të ketë qenë rasti që të kishin vdekur nga uria apo të qenë ndeshur me ndonjë vdekje natyrale. Disa njerëz pretendojnë se pak të bardhë u arratisën në Croatoan Island dhe të parët e tyre i përzien me indianë më miqësorë. Në Virginia, kolonia e parë e suksesshme angleze, e cila u krijua në vitin 1607, iu nënshtrua sulmeve të përsëritura nga fisi Powhatan, që kulmoi në vitin 1622, kur 350 të bardhë u vranë nga amerindët gjatë një sulmi të vetëm. Ndërsa kishte vetëm pak mbi 1000 të bardhë në koloni në atë kohë, sulmi e reduktoi popullsinë e bardhë me një të tretën e saj. Në prill të vitit 1644, një tjetër sulm nga fisi Powhatan vrau 500 të bardhë të tjerë: ky sulm pothuajse e shkatërroi koloninë. Të irrituar, të bardhët e mbijetuar kërkuan që të merrnin hak. Pasoi një fushatë e shkurtër e egër, e cila i pa tributë amerinde të dobësohen dhe të tërhiqen në tokë.

Rebelimi i Bacon

Rebeli i Bacon qe një kryengritje në Virginia e udhëhequr nga një fermer i bardhë, i quajtur Nathaniel Bacon, kundër Guvernatorit të Virginia, Sër William Berkeley, në vitin 1676. Bacon dhe një numër fermerësh të tjerë të bardhë u vunë nën një sulm të rinovuar amerind. Kur Berkeley refuzoi që të stacionojë trupa në zonat e largëta për të mbrojtur të bardhët, Bacon organizoi një milici dhe e drejtoi këtë ushtri të fortë kundër amerindëve, duke u shkaktuar atyre disa humbje të rënda. Berkeley e shpalli Bacon tradhtar, sepse kishte shkelur ligjin duke ngritur në mënyrë të paligjshme një ushtri. Më pas Bacon marshoi në kryeqytetin e Virginia, Jamestown, me milicinë e tij prapa dhe mori kontrollin e qeverisë koloniale. Berkeley grumbulloi një forcë kolonësh besnikë dhe filloi një mini luftë civile në koloni. Ajo përfundoi të njëjtin vit që filloi, 1676, me vdekjen e Bacon. Krijimi i kolonisë së New England u ndesh gjithashtu me rezistencë të fortë. Në vitin 1675 lideri amerind Metacom udhëhoqi një luftë gueriljesh kundër të bardhëve derikur u tradhtua nga një prej njerëzve të tij dhe u ekzekutua: në periudhën e ndërmjetme ai kishte marrë hak në një numër të madh jetësh të kolonëve të bardhë. Sipas historisë popullore, vendbanimi i parë holandez në Amerikën Veriore, në zonën tani të ndarë midis New York dhe Manhattan Island, i blerë nga amerindët për 24 dollarë në vlerë mallrash në vitin 1626. Pavarësisht nëse ka ndodhur apo jo ndonjëherë ndonjë transaksion dhe mungesa e kuptimit e konceptit të pronësisë private nga ana e amerindëve e ka bërë çdo marrëveshje që është nënshkruar të pakuptimtë për vendasit, sulmet amerinde ndaj të bardhëve në zonë shpejt u bënë normë dhe nuk reshtën kurrë derikur dhe shtimi i vazhdueshëm i kolonëve të bardhë pa tërheqjen brenda mbijetuese amerindë nga brenda.

1763 - vendbanime të bardha të kufizuara

Ndërsa numri i të bardhëve u rrit në mënyrë eksponenciale në Bregun Lindor të Amerikës, po kështu amerindët u vendosën në sasira akoma më të madha në mesin e kontinentit, nganjëherë duke lëvizur aty si pjesë e një migracioni natyral, herë të tjera për t'iu shpëtuar grupeve hakmarrëse të milicisë së bardhë. Një konflikt veçanërisht i pështirë midis të bardhëve dhe amerindëve (i shkaktuar nga fisi Ottawa, emri i shefit të së cilës ishte Pontiac) i detyroi autoritetet britanike në koloni që të nënshkruanin një Shpallje të vitit 1763, e cila i kufizonte vendbanimet e bardha në zonën lindore të Maleve Apalashe. Kjo bëhej në një përpjekje që të parandalohej shpërthimi i luftërave të reja raciale. Në kohën që 13 Kolonitë - të cilat përbënin pak më shumë se një të tretën e territorit që Shtetet e Bashkuara eventualisht do të përfshinin - kishin deklaruar pavarësinë nga Britania, shumica dërrmuese e amerindëve ndodhej në pjesën perëndimore të Maleve Apalashe, larg nga kolonët e bardhë dhe kolonitë e tyre. Kur shpërtheu Lufta Amerikane për Pavarësi në vitin 1775, shumica dërrmuese e amerindëve irokezë u angazhua aktivisht me britanikët. Në jug amerindët Cherokee, Choctaw dhe Creek e kapën mundësinë për të lëshuar një seri sulmesh ndaj kolonëve të bardhë, duke u bërë formalisht aleatë të britanikëve atëherë e prapa. Revolucionarëve amerikanë më pas iu desh që t'i shtypnin këto revolta amerinde dhe të luftonin britanikët në të njëjtën kohë, diçka që për disa kohë i përçau seriozisht forcat luftarake amerikane, megjithëse qenë më së fundi të suksesshëm në këtë drejtim. Kur më së fundi u fitua pavarësia nga britanikët, pjesëmarrja e amerindëve në fushatën antirevolucionare shërbeu për të konfirmuar opinionin e një kombi të ri të bardhë ndaj të cilët amerindët qenë kundër në mënyrë të vendosur. Qe për këtë arsye që Kushtetuta amerikane, e pranuar nga 13 ish-koloni menjëherë pasi qe fituar pavarësia, përfshiu rregullimin e marrëdhënieve me amerindët nën klauzolën e saj që merrej me rregullimin e marrëdhënieve me shtetet e huaja: Neni I, Seksioni i 8-të i kushtetutës lexon: "Kongresi do të ketë pushtetin... për të rregulluar tregtinë me vendet e huaja, midis shteteve të veçanta dhe me fiset indiane". Kështu, George Washington dhe Etwr, themelues të tjerë të Shteteve të Bashkuara nuk kishin as synimin më të vogël që t'i përfshinin ndonjëherë amerindët në republikën e tyre, duke i klasifikuar ata si persona të huaj së bashku me "vendet e huaja" të tjera. Pas përfundimit të revolucionit amerikan, numrat e të bardhëve në Amerikë vazhduan të rriten. Shpejt dëshira për toka të reja bujqësore i pa kolonët e bardhë që të përhapeshin në perëndim, duke lëvizur në Ohio Valley, Kentucky dhe Tennessee. Në të gjitha këto rajonin banonte një numër i madh fisesh amerinde, shumë prej të cilëve kishin qenë atje përpara se të bardhët kishin filluar të vendoseshin në Amerikën Veriore. Edhe njëherë akoma skenari që ishte realizuar përgjatë Bregut Lindor ndodhi: vendbanimet e vogla e të bardhëve u sulmuan nga amerindët; ndërsa numri i të bardhëve rritej, as the number of ëhites increased, kërkimi dhe më pas mundja e suksesshme e amerindëve u bë e mundur. Megjithatë, kësaj radhe - dhe kjo do të përcaktonte modelin deri në luftën e fundit të madhe midis amerindëve dhe të bardhëve në fundin e shekullit XIX - amerindët kishin absorbuar disa prej risive të të bardhëve, në mënyrë të veçantë pushkën dhe kalin, të cilët amerindët i kishin siguruar nga tregtarët apo nga sulmet ndaj vendbanimeve. Të armatosur dhe të lëvizshëm, amerindët e Ohio, Kentucky dhe Tennessee rezultuan të vështirë për t'u mundur. Një ushtri e bardhë e dërguar për t'u përballur me situatën u mund nga amerindët afër vendit që tani është Fort Wayne në Indiana. Më së fundi, në betejën e Fallen Timbers në vitin 1794 në Ohio veriperëndimore, një forcë ndëshkuese e bardhë amerikane, e dërguar për të hakmarrë një seri veçanërisht të keqe sulmesh amerinde, i mundi rëndshëm indigjenët. Një traktat midis racave, Traktati i Greenville, vendosi një kufi të përcaktuar midis atij çka u përcaktua si "Territori Indian" dhe zonës së vendbanimeve të bardha.

Ligjet e tregtisë dhe të ndërveprimit

Pavarësisht pikëpamjes mbizotëruese midis të gjithë amerikanëve të bardhë për amerindët se ishin njerëz veçanërisht i egër, ekzistonte një dëshirë për të siguruar se mungesa e sofistikimit nga ana e tyre nuk nuk po shfrytëzohej nga tregtarë apo pionierë të bardhë të paskrupullt, i të cilëve ata qenë një pakicë e vogël. Kështu, Ligji i Tregëtisë dhe i Ndërveprimit, një seri ligjesh të miratuara nga Kongresi në fund të shekullit të XVIII, të pritura që të rregullonin praktikat tregtare me amerindët. Midis masave kishte prej prej tyre që lejonin ndëshkime të tregtarëve që gjendeshin se mashtronin amerindët. Pionierët e bardhë në Ohio River Valley përjetuan terrorin dhe ankthin e kolonëve të parë të bardhë në Bregun Lindor: të nënshtruar ndaj sulmeve sporadike dhe të papritura, ata detyroheshin që të qëndronin vazhdimisht vigjilentë dhe menjëherë u mësuan me kërkesat e ashpra të jetës së kaluar pjesërisht në luftë dhe pjesërisht në krijimin nga zeroja të qyteteve dhe fermave të tëra. Kjo gjendje e gjërave ndihmoi që të krijohej ajo që më pas do të bëhej e njohur si sindroma "manifest destiny": pionierët filluan ta konsiderojë atë si pothuajse detyrën e tyre të shenjtë marrjen e tokës nga amerindët dhe hapjen e saj për vendbanimet e bardha. Ata i shikonin amerindët si racë të egër nën të cilën kontinenti kish qëndruar në vend për mijëra vjet. U takonte pionierëve që të vendosnin dhe ta prishin këtë ngërç. Ky besim në një fat të parathënë për ta çuar qytetërimin në brendësi të kontinentit ushqehej nga mizoria e konflikteve në zhvillim me amerindët. Përditë pionierët duhej të ndesheshin me brutalitete të padëgjuara indiane që e forconin besimin në superioritetin kulturor të tyre. Megjithatë, ky qëndrim u kundërshtua nga një grup i vogël, po në rritje, të bardhësh në Bregun Lindor tani të ngritur dhe relativisht të lehtësisht jetueshëm që nuk qe i ekspozuar ndaj rreziqeve, dhunave dhe vështirësive të jetës pionieristike: ky qe fillimi i një çarjeje në popullsinë e bardhë në Amerikë që më së fundi do të shoqërohej me çështjen e skllavërisë dhe të konfliktit racial, duke çuar në Luftën Civile amerikane të periudhës 1861-1865. Gjatë luftës amerikano-britanike të vitit 1812, amerindët Shawnee u rreshtuan me Britaninë, pjesërisht si rezultat i pësimit të një humbjeje nga ana e forcës amerikane në Betejën e Tippecanoe në Indiana në vitin 1811. Amerindët Shawnee prej kohësh po merrnin ndihma nga Amerika Veriore Britanike apo Kanadaja dhe kjo aleancë qe një prej shkaqeve të shpërthimit të luftës midis Amerikës dhe Britanisë. Shefi i madh Shaënee, Tecumseh, një njeri që i kundërvihej akteve të kota të mizorisë, megjithatë u vra kur revolucionarët amerikanë mundën një forcë të kombinuar britanike dhe Shaënee në betejën e Thames në tetor të vitit 1813.

Të bardhët e ngrënë nga amerindët në Fort Mims

Në Alabama, amerindët Creek kapën Fort Mims në vitin 1812, duke i masakruar mizorisht të gjithë banorët e bardhë - burra, gra dhe fëmijë - dhe më pas u zhytën në një orgji kanibaliste me mbeturinat e të gjithë të bardhëve që mundën të gjenin në të. Të shokuar, një ushtri hakmarrëse e bardhë nën Andrew Jackson u dërgua në jug. Pas 2 vjetësh konflikti, amerindët Creek më së fundi u mundën përfundimisht në betejën e Horseshoe Bend në mars të vitit 1814. Më pas Andrew Jackson arriti që zgjidhej President i Shteteve të Bashkuara në vitin 1828. Përvojat e tij në terren me amerindët e bënë atë që t'u bënte një vesh shurdh liberalëve të Lindjes dhe në pjesën më të madhe kjo qe si rezultat i manovrimeve të tij që evenimenti tjetër i madh në historinë e të bardhëve përballë amerindëve do të ndodhte në vitin 1830.

Indianët lëvizin në perëndim të Mississippi

Në vitin 1830, numri i të bardhëve në rajonin midis Lumit Mississippi dhe Maleve Apalashe - në thelb shtetet aktuale të Perëndimit të Mesëm të Amerikës - kishte arritur pikën ku nuk ishte më e mundur të rregullohej siç duhej ndërveprimi shpesh i dhunshëm midis të bardhëve dhe amerindëve. Në maj të atij viti, Kongresi miratoi Indian Removal Act, i cili i jepte tagër Presidentit të Shteteve të Bashkuara për t'i lëvizur amerindët në perëndim të Mississippi, në "Territorin Indian" zyrtarisht të deklaruar dhe në mënyrë të veçantë në shtetin tani të njohur si Oklahoma. Për liberalët e bardhë të Bregut Lindor Removal Act qe një turp i përgatitur nga të njëjtit njerëz që zotëronin skllevër zezakë dhe ata e kundërshtonin atë. Removal Act do të bëhej një tjetër faktor politik përçarës midis të bardhëve në Amerikë. Synimi fillestar ashtu siç deklarohej në Removal Act ishte që transferimet do të ishin me pëlqim. Ndërsa shumica dërrmuese qe në të vërtetë paqësore (amerindët qenë aq të dëshiruar të largoheshin nga të bardhët po aq sa të bardhët donin të shpëtonin prej tyre), një numër i vogël nuk qe e tillë. Këto transferime të kryera me forcë më pas u bënë një ikonë e shtypjes për amerindët. Fiset Sauk dhe Fox u rebeluan në vitin 1832, duke shpërthyer luftën Black Hawk në Illinois dhe Wisconsin. Ky konflikt përfundoi në gusht të po atij viti, kur grupi i madh i fundit i luftëtarëve Sauk u vra nga kavaleria e bardhë teksa po përpiqeshin të kalonin Lumin Mississippi për në Iowa. Rrethanat e kësaj beteje - në të cilën amerindët u kapën në mes të kalimit të lumit - rezultuan në aq shumë viktima për amerindët sa që ajo u quajt Masakra Bad Axe. Fisi Seminole në Florida rezitoi gjithashtu në mënyrë të dhunshme. Lufta Seminole e kryer nga 1835 deri më 1842 që eventualisht e pa këtë fis vendas të shpartallohej dhe të mbidhej në një rezervat kundër vullnetit të tij. Nga mesi i viteve 1850, pothuajse e gjithë gjysma lindore e Amerikës ishte pastruar nga amerindët, qoftë nëpërmjet largimit të vullnetshëm apo largimit me forcë. Nga mesi i shekullit XIX, përqindja e ekspansionit dhe e vendosjes së bardhë në Perëndimin e Mesëm dhe akoma më përtej në Bregun Paqësor e kish bërë jo të mbështetshëm konceptin e "territorit indian". Në një përpjekje për të arritur një kompromis midis kërkesave të kolonëve të bardhë dhe objeksioneve të amerindëve, koncepti i "territoreve indiane" më pas u ndërrua në "rezervate indiane". Këto rezervate qenë më të vogla në madhësi sesa "territoret indiane", por, si shkëmbim për pranimin e territoreve më të vogla, qeveria amerikane dha garancinë e patundur se rezervatet qenë saktësisht kjo: asnjë i bardhë nuk do të ishte kurrë në gjende të vendosej apo të posedonte tokë në to dhe ato do të ishin pronësi e patjetërsueshme e fiseve të ndryshme, madhësia e të cilave në këtë etapë kishte rënë nga një numër i vlerësuar prej 850000 anëtarësh në vitin 1550 në vetëm më pak se 400000 në mesin e shekullit XIX. Ndërsa kishte vetëm 400000 amerindë në të gjithë kontinentin amerikanoverior rreth vitit 1850, besimi se rezervatet do t'i mbronin amerindët nuk qe aspak e ekzagjeruar dhe në termat reale të tokës për t'u ndarë menjanë për amerindët qe domethënës, duke pasur parasysh shifrat që qenë nën konsideratë. Zbulimi i floririt në territoret perëndimore në vitin 1849 krijoi një valë të re kolonësh të bardhë të rinj në rajon. Nga ana e saj, kjo shkaktoi sulme nga ana e fiseve amerinde që tashmë e kishin parë se çfarë kish ndodhur në lindje. Në Idaho dhe Oregon shpërthyen konfliktet midis kolonëve të bardhë dhe fiseve Bannocke e Shoshone. E njëjta gjë ndodhi në Nevada dhe Utah, kur fiset Ute luftuan kolonët. Në jugperëndim, fiset Apache dhe Navajo bënë rezistencën më të organizuar. Në Kaliforninë veriore, kolonët u sulmuan nga të gjithë prej një fisi djallëzor amerind, fisit Modocs. Pas një serie sulmesh, Modocs më së fundi e kaluan masën me një masakër veçanërisht të keqe ndaj të bardhëve në vitin 1872. Të zemëruar, kolonët formuan një milici dhe luftërat Modoc të periudhës 1872-1873 pasuan, që i pa amerindët në Kaliforni të shpartalluar më tej.

Luftërat indiane

Krijimi i rezervateve pjesërisht u pranua dhe pjesërisht u refuzua nga fiset amerinde. Disa e pranuan menjëherë ofertën e mbrojtjes së garantuar kundër inkursioneve të mëtejshme të bardha dhe ose u vendosën kështu në rezervate, ose gjetën tokën tashmë ekzistuese të tyre të përfshirë në rezervat. Megjithatë, disa prej fiseve më të mëdha e refuzuan dhe lufta raciale midis të bardhëve dhe amerindëve, e cila kishte nisur me ndërprerje qysh kur të bardhët e parë kishin mbërritur në Amerikën Veriore, në atë kohë të hyrë në fazën përfundimtare të saj në një seri konfliktesh të njohura si Luftërat Indiane. Fiset Arapaho, Cheyenne dhe Sioux i luftonin të gjithë kolonët me aq fuqi sa kishin. Pati përleshje të vogla të lokalizuara të panumërta që parë qindra, në mos mijëra, amerindë të vrarë, me luftime të përgjakshme që zhvilloheshin në një zonë masive midis viteve 1860 dhe 1870. Më e famshmja e këtyre përleshjeve dhe ajo e parafundit qe beteja e Little Bighorn. Beteja e Little Bighorn u luftua midis një Regjimenti të 7-të të Kavalerisë të komanduar nga Nënkoloneli George Armstrong Custer dhe një forcë amerindësh Sioux dhe Cheyenne më 25 qershor 1876, në atë që tani është shteti Montana. Floriri ishte zbuluar në Black Hills e afërt në vitin 1874. Kjo kishte çuar në fluksin e pashmangshëm masiv dhe të shpejtë të kërkuesve në territoret amerinde. Menjëherë shefat Sioux dhe Cheyenne, Sitting Bull, Crazy Horse dhe Gall organizuan ekspedita plaçkitëse ndaj shkelësve të bardhë. Në vitin 1876, Regjimenti i 7-të i Kavalerisë ishte caktuar që të mbronte kërkuesit e bardhë. Në qershor të atij viti, një regjiment i vetëm - 655 burra - avancoi në kryqëzimin e lumenjve Bighorn dhe Little Bighorn rivers. Ushtarët, doli më pas, nuk kishin dijeni për madhësinë aktuale të forcës amerinde të armatosur rëndë. Custer e kuptoi me shumë vonesë gabimin e tij. Në një përpjekje për ta çarë forcën Sioux prej 4000 vetash, ai drejtoi personalisht një sulm frontal të 260 njerëzve të tij ndaj amerindëve në pritje. Sulmi dështoi dhe Custer me forcën e tij të vogël u rrethuan. Duke luftuar pothuajse krahpërkrah me njëri-tjetrin, Custer dhe ushtarët e tij ranë njëri pas tjetrit derisa u vranë të gjithë. Megjithëse kjo betejë qe një humbje e të bardhëve, do të ishte e fundit. Brenda një viti, operacionet pasuese nga ushtritë e bardha i kishin shuar mbeturinat e fundit të rezistencës Sioux dhe Cheyenne; shumica e të mbijetuarve amerindë më pas u lëvizën në një rezervat në Oklahoma. Përplasje të izoluara u zhvilluan më pas në fundin e viteve 1870, por në 1880 konflikti ishte reduktuar, vetëm për t'u ashpërsuar shkurtimisht në 1890. Luftërat Indiane erdhën në një fund të përgjakshëm në betejën (ose masakrën) e Wounded Knee në dhjetor të 1890. E ndodhur brenda Pine Ridge Indian Reservation, zona banohej nga amerindë Sioux. Në vitin 1889 një shaman Paiute, Wovoka ("Wood Cutter", gjithashtu i njohur si Jack Ëilson), filloi të profetizojë midis anëtarëve të ndryshëm të fisit se nëqoftëse kryenin një vallëzim special - Ghost Dance - aq gjatë sa duhej, atëherë kjo do të rezultonte në rikthimin e të gjithë ish-trojeve të tyre, ringjalljen nga vdekja e të gjithë parendësve të tyre dhe vdekjen e të gjithë të bardhëve. [Wovoka predikonte jo dhunën, por dy nga fisi Miniconjou, të quajtur Kicking Bear dhe Short Bull, qenë ndryshe. Ata argumentonin për eliminin e të bardhëve nga dhuna, shënimi im.]. Pofecitë u përhapën si zjarri në kashtë midis popullsisë Sioux, të cilët jo vetëm filluan të kryejnë vallëzimin ritual në një numër gjithnjë e më të madh, por filluan gjithashtu që të grumbullojnë armë dhe municion, të gatshëm për një rebelim kur kërkohej nga paraardhësit e vdekur. Qeveria e bardhë menjëherë u bë e vetëdijshme për zhvillimet dhe në dhjetor të 1890 një detashment i Regjimentit të 7-të të Kavalerisë mbërriti në Pine Ridge Reservation dhe arrestoi shefin Sioux, të quajtur Sitting Bull (të njëjtin që kish qenë instrumental në përplasjet që çuan në betejën e Little Bighorn), në një lëvizje të konceptuar për ta shtypur rebelimin përpara se të fillonte. Ndërsa ai po largohej, një amerind vetmitar qëlloi një herë ndaj trupave. Një shpërthim zjarrin në shkallë të plotë shpërtheu më pas dhe 13 njerëz mbetën të vrarë, përfshi Sitting Bull. Më pas Sioux u larguan për në vendbanimin e një shefi fqinj, Big Foot të grupit Miniconjou, që ndodhej në afërsi të Wounded Knee Creek, të ndjekur këmba këmbës nga Regjimenti i 7-të i Kavalerisë. Më 29 dhjetor 1890 trupat federale hynë në kampin Sioux në Wounded Knee. Filloi një grindje dhe më pas një përleshje me armë. Asnjëherë nuk ishte përcaktuar se kush qëlluar i pari, me Sioux dhe të bardhët që pretendonin se qe pala tjetër. Rezultati përfundimtar qe që kur pushuan të shtënat, rreth 200 Sioux dhe 31 të bardhë qenë vrarë. Rreth gjysma e Sioux të vdekur qenë gra dhe fëmijë të ndodhur në shkëmbimin e zjarrit që ishte zhvilluar në mes të vendbanimit. Ky impenjim që ishte gjysëm operacion ushtarak dhe gjysëm masakër qe i fundit i konflikteve të mëdha midis të bardhëve dhe amerindëve në Amerikën Veriore, megjithëse Wounded Knee do të pasqyrohej edhe njëherë akoma në vitin 1973 në një tjetër rezistencë tjetër më të vogël midis qeverisë amerikane dhe Sioux.

Pasoja racore

Përveç zaptimit të tokave të tyre, e cila u arrit jo domosdoshmërisht nëpërmjet humbjes ushtarake, por përmbytjes së territoreve nga të bardhët (një tjetër shembull i mënyrës sesi një ndryshim në kulturë shkakton një ndryshim në kulturë), luftërat e amerindëve me të bardhët prodhuar dy rezultate domethënëse:

o Së pari, indigjenët vendas qenë virtualisht të eliminuar si faktor politik, racial dhe socio-demografik; kjo situatë mbante parasysh përmbytjen finale të Amerikës Veriore nga të bardhët, me të gjitha pasojat rezultuese të saj për historinë botërore me krijimin e Shteteve të Bashkuara të Amerikës;

o Së dyti, nënshtrimi i indigjenëve vendas nga masat e të bardhëve çoi në ndodhjen e një mase të caktuar përzierjeje raciale midis dy grupeve (e cila zgjati në formë ligjore deri në mesin e shekullit XX, me ligjet e kundër martesave ndërraciale që ndodheshin akoma në përmbledhjet ligjore deri në vitin 1967 në shumë shtete) ato njerëz me racë të përzier të lindur nga bashkimet e të bardhëve me amerindët ose në të vërtetë bashkimet zezake me amerindë, u absorbuan në popullsinë amerikane. Kjo është një arsye se pse shumë amerindër mund të duken më të bardhë apo më të zinj se njerëzit mongolodië ose mund të kenë tipare fytyrë dukshëm jo mongolodie: amerindët e pastër janë tejet të rrallë.

Nga fundi i shekullit XIX, luftërat e mëpasme, alkoolizimi i përhapur dhe rudhja e natyrshme e kanë parë popullsinë amerinde të Amerikës që të bjerë në nivelin më të ulët të të gjitha kohërave të 237000 njerëzve, pothuajse në pikën e zhdukjes së plotë. [Ky numër u nda në rreth 2000 fise që flisnin rreth 296 gjuhë të 29 familjeve gjuhësore të ndryshme (dhe 27 gjuhë që janë të izoluara apo të paklasifikuara), shënimi im.]. Realizimi bënte të qartë se nëqoftëse diçka nuk bëhej, atëherë ata do të zhdukeshin krejtësisht. Në vitin 1871, Kongresi vendosi që ta braktisë sistemin e traktateve me fiset amerinde dhe filloi të bëjë ligje drejtpërsëdrejti për ruajtjen e tyre - nocioni i amerindëve që qenë vende të huaja u zëvendësua nga një politikë tutele, megjithëse atyre akoma nuk iu jepet shtetësia e Shteteve të Bashkuara të Amerikës. Një ligj i ri, General Allotment Act i vitit 1887, pa një përpjekje të vendosur nga qeveria amerikane për t'i sjellë amerindët në korrentin kryesor të shoqërisë së bardhë. Koncepti i tokave fisnore në pronësi të përbashkët u abrogua, duke u zëvendësuar me troje individuale dhe pronësi toke individuale siç që norma në pjesën tjetër të vendit. Kjo politikë, me synim të mirë siç qe - me besimin se pronësia private e tokës do të ndihmonte të ngriheshin standardet e jetesës të amerindëve siç kish bërë ky proces me të bardhët - qe një dështim total. Një numër i madh amerindësh thjesht e shitën tokën e tyre po aq shpejt sa ju dha: nganjëherë me çmime jashtëzakonisht të ulëta, shpesh spekulatorëve të paskrupull të tokave. Rezultati i General Allotment Act qe që amerindët ia dolën me sukses vetëm në humbjen e tokës së tyre fisnore pa treguar ndonjë benefit në kthim.

Shtetësia e dhënë amerindëve

Një seri politikash kaotike dhe kontradiktore ndaj amerindëve u ndoqën më pas nga qeveritë e njëpasnjëshme amerikanë, me të gjitha që dështojnë në fund në qëllimin e tyre për t'i futur ata me forcë shoqërinë kryesore. Gjatë zhvillimit të këtyre politikave, amerindëve më së fundi iu dha shtetësia amerikane në vitin 1924, rreth 145 vjet pas krijimit të Shteteve të Bashkuara. Më së fundi, u pranua se politika e alokimit indian qe një katastrofë dhe Indian Reorganization Act i vitit 1934 pa braktisjen e kësaj politike, së bashku me politikën e integrimit të detyruar. Territoret fisnore amerinde të humbura gjatë epokës së alokimit qenë riblerë nga qeveria amerikane dhe fiset qenë inkurajuar që të ngrinin qeveritë e tyre në rajonet e rivendosura gjysëm të pavarura. U krijua një program kreditimi në terma shumë bujare, i mbështetur nga qeveria, për t'u huazuar para atyre që të ringrejnë shoqëritë e tyre. Kjo politikë vazhdoi deri pas mbarimit të Luftës së Dytë Botërore, kur ndodhi një tjetër ndryshim në politikë: qenë ngritur argumenta kundër trajtimit preferencial në termat e vendeve të punës dhe kreditimit qeveritar federal, që thonin se amerindët duhet të trajtoheshin si çdo popullsi tjetër në Amerikë. Kështu, në vitin 1953, qeveria federale vendosi që t'i shkrijë trupat dhe institucionet e saj të kushtuara marrjes me ta si grup racial i veçantë. Pavarësisht kësaj, qeveria amerikane ka ruajtur deri në ditët e sotme një ushtri nëpunësish publikë - më shumë se 16000 individë - në Bureau of Indian Affairs (shumica indigjenë vendas që akoma punësohen mbi një bazë trajtimi preferencial). Nëpërmjet një procesi natyror rritjeje dhe absorbimi të një numri të konsiderueshëm të bardhësh, popullsia amerinde gradualisht është rritur në numër: nga fundi i shekullit të Njëzet, ajo ishte në mbi 2 milion, shifra më e lartë në të gjithë ekzistencën e grupit.1 Pavarësisht rritjes graduale të standardit të jetesës dhe të arsimit midis amerindëve, ata sërish mbesin mu në fund të shkallës shoqërore në Amerikën moderne. Kjo shkakton shpërthime të izoluara dhune, përfshi incidentin e famshëm në vendin e incidentit Wounded Knee. Megjithatë (për pjesën më të madhe) indigjenët vendas, të cilët dikur qenë kërcënimi më domethënës ndaj vendbanimeve të Amerikës Veriore nga të bardhët, janë të destinuar që të mos jenë kurrë më sërish një faktor domethënës në shoqërinë amerikane.

1 Megjithatë, disa autoritete e diskutojnë këtë dhe pretendojnë se dikur, në epokat parakolumbiane, mund të kenë qenë rreth 12 milionë indianë amerikanoveriorë.

Arthur Kemp është autori i lindur në Rodezi i March of the Titans: A History of the White Race. Ka punuar në selinë qendrore të Partisë Konservatore Jugafrikane në gazetën e përjavshme të tyre dhe shkroi literaturën kryesore partiake "Vote No" të përdorur në referendumin e viti 1992, që e bëri atë autorin e vetëm më të madh të shpërndarë në historinë politike jugafrikane.

Përgatiti

ARMIN TIRANA

No comments: