ARIAN GALDINI |
Qëllimi themelor i këtyre radhëve është ngasja e
domosdoshmërisë që të gjithë ne qytetarët shqiptarë të fillojmë të
hulumtojmë brenda vetes sonë. Të hulumtojmë për të vërtetat e mëdha. Të
fillojmë të pyesim veten, më parë se të tjerët. Të fillojmë t’i
përgjigjemi vetes, më parë se të tjerëve. Të mëtojmë e sfidojmë veten,
më parë se të tjerët. Të gjykojmë më parë veten, e jo të tjerët. Të
përsosim më parë veten, e jo t’u kërkojmë llogari të tjerëve. Në fakt, e
gjithë çështja është që ne qytetarët shqiptarë, secili individualisht e
më pas të gjithë së bashku si komunitet, të gjejmë vetveten e të
rigjejmë dinjitetin. Nga Vermoshi në Konispol, nga Prishtina në Tetovë,
nga Ulqini në Malësi, është e ngutshme kthesa e madhe për nga
vetëhulumtimi, vetëdijësimi, vetëvendosja, lirivendosja, drejtvendosja e
dinjitetvendosja. Shqiptari mbijetues me 5 kile hekur që mbante
gjithmonë me vete, me kokën e ulur dhe frikën në palcë, me luftën në
deje dhe zemëratën e ankimtarinë në shpirt e gojë, me burracakërinë në
qoshe dhe burracakërinë në sheshe, me vetanakësinë dhe vetëgjyqësinë, me
dyshimin dhe mosbashkëveprimin, nuk përputhet dot me kohët e reja. Ky
lloj shqiptari mbijetues na bën të papërputhshëm me vetë qytetarinë, por
edhe me demokracinë, lirinë dhe ekonominë e tregut. Por më e keqja
është se ky lloj shqiptari na bën të papërputhshëm edhe me sfidat e reja
mes kombeve e sidomos me sfidat e globalizmit. Dhe ne humbasim lider
pas lideri, udhëheqësi pas udhëheqësie, parti pas partie. Humbasim kohë,
humbasim para, humbasim shanse, humbasim prona, humbasim punë, humbasim
drejtësinë, humbasim të drejta, humbasim Kushtetutën, humbasim ligje,
humbasim zgjedhjet, humbasim konkurrencën publike, humbasim objektiva,
humbasim ëndrra, humbasim aspirata, humbasim institucione, humbasim
energji, humbasim liri, humbasim dinjitet, humbasim toka e det, humbasim
Evropën, humbasim jetë shqiptarësh, humbasim shqiptarë, humbasim
vetveten. Pa folur për të shkuarën e llahtarshme të diktaturës
komuniste, apo për periudhat e pushtimeve, sundimeve dhe regjimeve të
huaja apo vendase, të gjata apo të shkurtra, por duke u përqendruar tek
periudha e pasdhjetorit të vitit 1990, për fatin tonë të keq duket
qartazi se deri më sot kemi qenë në gjendje letargjie kombëtare. Gjatë
këtyre 21 viteve, liderët dhe udhëheqësitë tona të majta e të djathta,
së bashku me ushtritë e tyre administrative shtetërore apo partiake, së
bashku me të gjithë arsenalin e tyre mediatik të agjitpropit dhe me
bizneset e tyre multimilionere ia kanë dalë për mrekulli mbanë ta
arrestojnë dhe gardhëzojnë shqiptarin e varfër dhe të pamësuar.
Fillimisht shqiptari u gardhëzua brenda vetmisë dhe nevojave të tij
bazike, e më pas u ri-orientua njëlloj si në kohët e diktaturës
komuniste drejt rreshtimit, si rruga e vetme për mbijetesë. Gardhet dhe
pamundësitë u bënë harta e mbijetesës për çdo shqiptar, ndërkohë që
zhytja në llumin sistemik, që është vjedhja apo heshtja për vjedhjen,
mashtrimi apo heshtja për mashtrimin, vrasja apo heshtja për vrasjen,
zaptimi apo heshtja për zaptimin, bakshishi e ryshfeti apo heshtja për
bakshishin e ryshfetin, plaçkitja e shtetit dhe privatit apo heshtja për
plaçkitjen e shtetit dhe privatit, padrejtësia apo heshtja për
padrejtësinë, imoraliteti dhe amoraliteti apo heshtja për imoralitetin
dhe amoralitetin etj., u bënë haraçi që shqiptari i sotëm duhet të
paguajë për ta bërë funksionale këtë hartë. Me këtë lloj harte dhe me
këtë lloj haraçi mund të shkosh aty ku ka nevojë partia, por jo drejt
dinjitetit. Me këtë hartë dhe këtë haraç, mund të shkosh drejt
plotësimit të nevojave bazike private dhe familjare, por nuk mund të
shkosh drejt komunitarizimit, perëndimizimit dhe qytetarisë. Me këtë
hartë dhe me këtë haraç mund të bëhesh i pasur, por jo i lirë; i
fuqishëm, por jo i denjë; i pushtetshëm dhe i famshëm, por jo i drejtë.
Përkundrazi, sido që të bëhesh, kudo që të arrish, të jesh i varfër apo i
pasur, i drobitur apo i plotfuqishëm, mbetesh mbijetues. Mbetesh
mbijetues që çdo dekik, çdo ditë, çdo javë që ikën, e kalon me frikë në
zemër se mos ndoshta dikush më i fuqishëm, dikush më i madh, Zoti,
rrethanat natyrore, politike apo gjeostrategjike, do të t’i marrë të
gjitha e t’i do të rikthehesh sërish në hiç, asgjë, bosh. Ndaj edhe ti
bëhesh vullnetarisht mbrujtës e mbrojtës i flaktë i këtij sistemi. Ti
shpreson e synon që jetëgjatësia e sistemit të shkojë deri përtej ditës
kur ti do të mbyllësh sytë përgjithmonë, sepse kështu do të kesh
shmangur rënien në hiç. Në fund të fundit, me këtë hartë e këtë haraç, a
nuk je pjesë e filozofisë: “Pas meje u bëftë kiameti…”? Rëndësi ka që
sa të jesh gjallë ti, të mos ndodhë rënia, hiçi, boshnaja. Harron se në
vdekje jemi të gjithë të barabartë. Në jetë e ndoshta në amshim nuk kemi
për të qenë kurrë të barabartë, por vdekja me siguri që është moment
sublim drejtësie për të gjithë. E megjithatë, për t’iu rikthyer jetës
sonë si të gjallët e këtyre 21 viteve tranzicion drejt demokracisë,
lipset të themi se shqiptarin e varfër dhe të pamësuar nuk e kanë
ndihmuar as elitat e ndriçuara, mendjet e holla, apo sikurse quhen
ndryshe: Zejtarët e Mendjes. Këta të fundit e gjejnë më të lehtë, më
logjike dhe më përfituese që të shndërrohen në intelektualë organikë
gramshianë, që për të shtyrë ca metra më tutje gardhin që u është vënë
këtyre, pranojnë me zell t’i shërbejnë atyre që po gardhëzojnë,
plaçkitin dhe keqpërdorin Shqipërinë dhe shqiptarët. “Kur bajnë me gabue
njerëzit e hollë, po gabojshin edhe trashë.” (Anton Harapi: Andrra e
Pretashit,/79) Ndaj edhe Shqipëria dhe shqiptarët zhyten në hone të
tilla psiko-sociale, kur të gjithë ia dinë çmimin gjithkujt e
gjithçkaje, por pakkush ia di, njeh apo konsideron vlerën. Ndonëse nuk
na vyen të njëmendësohemi me mendimin e shumëpërmendur se çdo popull ka
udhëheqësitë që meriton, atëherë si mundemi ta shpjegojmë paradoksin kur
kemi mbetur ende me drejtues politikë analogë në kohët e dixhitalit dhe
high definition? Thënë gjithçka sa më sipër, vërejmë se gjithmonë kemi
pasur një Shqipëri që flet me vete. Gjithmonë kemi pasur dhe ende kemi
një Shqipëri qytetarësh që nuk flasin dot me udhëheqësitë e tyre dhe
Shqipëri udhëheqësish që nuk denjojnë të flasin me qytetarët e tyre.
Gjithmonë kemi pasur dhe ende kemi një Shqipëri hallexhinjsh që dinë veç
të ankohen, binden, tremben, rreshtohen, përshtaten, por jo të
veprojnë, kërkojnë, ëndërrojnë, punojnë për një jetë më të mirë.
Gjithmonë kemi pasur dhe ende kemi një Shqipëri kotësinarësh,
llumatorësh, mohimologësh, spiunësh, përrethsash, ardhiksash, që dinë
veç të dëmtojnë, shpërfillin, pengojnë, bllokojnë, rrëzojnë, baltosin e
dekurajojnë të tjerët. Dhe gjithmonë kemi pasur dhe ende kemi një
Shqipëri të shpresës. E pikërisht për shkak të kësaj Shqipërie të
shpresës ia vlen të përpiqemi të gjithë, ia vlen që të gjithë ne
shqiptarët të sfidojmë vetvetet tona për përsosje, për transformim. Kur
ne flasim me vete sepse na mbajnë peng si Uliksin që kërkonte Itakën,
duke na vendosur pareshtur mes Shilës dhe Karibdës, pra mes
alternativave: e keqja më e vogël apo e keqja më e madhe, atëherë le të
kërkojmë brenda vetes arsyet e drejta, sepse ndoshta do ta gjejmë edhe
kurajën për t’i thënë “Jo”, profetëve të Sindromës së Sorrës që kanë 21
vite që na shurdh-verbojnë me parimin se: “kur nuk ke pulën, do hash
sorrën”. Kur ne flasim me vete sepse nuk na lënë të zgjedhim, por na
shtien të votojmë, atëherë le të marrim frymë thellë një hop, të hedhim
sytë drejt ndërgjegjes sonë e t’u përgjigjemi se ne zgjedhim dinjitetin
tonë. Kur ne flasim me vete sepse na vjedhin, grabisin, vrasin,
përçmojnë, atëherë le të bëhemi këqyrës të ndershëm të brendisë sonë dhe
të kërkojmë aty forcën që buron thellë nga dashuritë, besimet,
trashëgimitë, ëndrrat, aspiratat dhe dëshirat tona më të pastra, e të
mos lejojmë që të na bëjnë edhe ne pjesë apo instrumente të keqnajës së
tyre. T’u themi atyre se ne këtej e tutje jemi qytetarë që i dalim për
zot vetes sonë, familjeve tona, qyteteve tona, vendit tonë, kombit tonë,
e me vullnet të lirë kemi përqafuar parimin: “Le të rrjedhë, le të
shpërthejë, le të mbulojë gjithçka mashtrimi, vjedhja, korrupsioni, e
keqja, por jo nëpërmjet meje, jo brenda meje”. Nëse mundemi t’i bëjmë
dot këto gjëra, atëherë Shqipëria e shpresës do të jetë ajo që do t’i
mbivlejë të gjitha Shqipëritë e tjera. Nëse mundemi t’i bëjmë të gjitha
këto, atëherë do të kemi një Shqipëri që flet për vete. E kur kemi një
Shqipëri që flet për vete, atëherë liderët, udhëheqësitë dhe partitë
janë të detyruar të dëgjojnë, binden, shërbejnë. Kur kemi një Shqipëri
që flet për vete, atëherë nuk ka më mbijetues por dalëzotsa, ka
qytetarë.
Arian Galdini Tiranë, më 27 shtator 2011 |
Sunday, October 2, 2011
Shqipëri që flet me vete apo Shqipëri që flet për vete?!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment