Tuesday, January 9, 2024

Një abetare mbi historinë e Luftës Civile dhe çfarë gabuan Donald Trump dhe Nikki Haley

 

Një ankand i skllevërve; gdhendje nga Harper's Weekly, 1861 (domeni publik)

William Faulkner shkroi në mënyrë të famshme, "E kaluara nuk ka vdekur kurrë. Nuk është as e kaluar." Kjo mund të përshkruajë disa nga diskursi historik i fundit në gjurmët e fushatës presidenciale.


Së pari doli kandidatja republikane Nikki Haley, e cila iu përgjigj një pyetjeje në një ngjarje të 27 dhjetorit në Berlin, New Hampshire, në lidhje me kauzën e Luftës Civile. Përgjigja e Haley nuk i referohej skllavërisë, dhe në vend të kësaj citoi "rolin e qeverisë dhe cilat janë të drejtat e njerëzve". (Ajo më vonë tha se "sigurisht që Lufta Civile kishte të bënte me skllavërinë.")


Më pas, në Newton, Iowa, më 6 janar, ish-presidenti Donald Trump tha se Lufta Civile "mund të ishte negociuar" në vend që të shkaktonte vite gjakderdhjeje.


Studentët dhe studiuesit e historisë amerikane mund të tundohen t'u kërkojnë kandidatëve presidencialë të marrin një kurs rifreskues.


"Çfarëdo që njerëzit të luftojnë mund të bëhet e ndërlikuar, por nuk ka dyshim se Konfederata u themelua mbi bazën e mbrojtjes së skllavërisë," tha William Alan Blair, një historian i Universitetit të Penn State dhe autor i "Qytetet e të vdekurve: Kundërshtimi i kujtesës së Lufta Civile në Jug”.


Me historinë dhe kornizën e Luftës Civile duke u bërë një temë e përsëritur në ditët përpara zgjedhjeve paraprake vendimtare presidenciale në Iowa dhe New Hampshire, ne menduam të sqaronim shkaqet dhe të afronim konfliktin kryesor që u ndez nga 1861 deri në 1864.

Historianët pajtohen se skllavëria ishte në qendër të Luftës Civile

Të thuash që Lufta Civile e përqendruar te skllavëria nuk do të thotë se skllavëria ishte shkaku i vetëm i luftës. Në njëfarë niveli, ishte gjithashtu një "përplasje e një shoqërie tradicionale", e Jugut dhe "një shoqërie modernizuese", e Veriut, tha Michael Burlingame, një historian në Universitetin e Illinois, Springfield dhe autor i "Abraham Lincoln: A. Jeta."


Por skllavëria ishte "shkaku qendror", shtoi Burlingame.


Nocioni se dallimet mbi të drejtat e shteteve shkaktuan luftën, thonë historianët, është i pandashëm nga arsyeja që të drejtat e shteteve u bënë një pikë pengese: skllavëria.


“Sa herë që dëgjoj politikanët që i shmangen pyetjes së skllavërisë, shpesh duke thënë se Lufta Civile Amerikane nuk kishte të bënte me skllavërinë, por kishte të bënte me të drejtat e shtetit, unë i përfundoj fjalitë e tyre duke shtuar, 'traditës së zotërimit të njerëzve me ngjyrë,' tha Marvin Dunn, një emeritus. profesor i psikologjisë në Universitetin Ndërkombëtar të Floridës dhe autor i "Historia e Floridës: Përmes syve të zinj".


Paul Finkelman, një profesor vizitor në Shkollën Juridike Marquette dhe autor i "Mbrojtja e Skllavërisë: Mendimi i Proslaverisë në Jugun e Vjetër", u pajtua me Dunn.


"Nëse kaloni nëpër listën e kontrollit për të gjetur diçka tjetër që shkaktoi luftën, nuk mund të jenë taksat, tarifat ose ndonjë çështje tjetër e politikës publike," tha ai. "E gjitha ka të bëjë me skllavërinë."


Nuk duhen marrë fjalët e historianëve për këtë çështje. Dokumentet kryesore nga shekulli i 19-të përqendroheshin në skllavërinë kur shtetet po shkëputeshin nga bashkimi:


Deklaratat shtetërore të shkëputjes: Deklarata e shkëputjes e Karolinës së Jugut, e lëshuar më 24 dhjetor 1860, përdor një variant të fjalës "skllav" 18 herë, duke përfshirë përmendjen e "një armiqësie në rritje nga ana e shteteve jo-skllavopronare ndaj institucionit të skllavëria" si në rrënjë të shkëputjes së tyre.


Deklarata e ndarjes e Mississippi-t, më 9 janar 1861, thoshte: "Pozicioni ynë identifikohet tërësisht me institucionin e skllavërisë - interesi më i madh material i botës".


Dhe urdhëresa e shkëputjes së Teksasit, e lëshuar më 1 shkurt 1861, thoshte se "zhvillimet e fundit në çështjet federale e bëjnë të qartë se fuqia e qeverisë federale kërkohet të bëhet një armë me të cilën të godasin interesat dhe pronën e popullit e Teksasit dhe shtetet e saj skllavombajtëse motra, në vend që ta lejonim të ishte, siç ishte synuar, mburoja jonë kundër zemërimit dhe agresionit."


Jo të gjitha dokumentet e shkëputjes e përshkruanin skllavërinë në këtë mënyrë, "por në ato që nuk e përshkruanin, kjo nënkuptohet qartë," tha Sean Wilentz, një historian i Universitetit të Princetonit dhe autor i "Ngritja e Demokracisë Amerikane: Jefferson tek Lincoln".


Fjalimi "guri i qoshes": Më 21 mars 1861, Zëvendës Presidenti i Konfederatës Alexander H. Stephens paraqiti skllavërinë si një nga arsyet e "revolucionit" që prodhoi Luftën Civile.


Kushtetuta e Konfederatës, tha Stephens, "ka vënë në qetësi, përgjithmonë, të gjitha pyetjet akute në lidhje me institucionin tonë të veçantë - skllavërinë afrikane siç ekziston mes nesh - statusin e duhur të (N)egro-ve në formën tonë të qytetërimit. Kjo ishte shkaku i menjëhershëm i këputjes së vonë dhe revolucionit aktual”.


Ai shtoi se "guri i qoshes së Konfederatës qëndron në të vërtetën e madhe se (N)egro nuk është i barabartë me njeriun e bardhë; se nënshtrimi i skllavërisë ndaj racës superiore është gjendja e tij natyrore dhe normale".


Kushtetuta e Konfederatës: Kushtetuta e Konfederatës ishte e qartë për përmendjen e skllavërisë.


Sipas kushtetutës së Konfederatës, "e drejta e pronës në skllevërit në fjalë nuk do të cenohet në këtë mënyrë". Më tej, ai kërkoi që të arratisurit nga skllavëria të ktheheshin në vend që të mbroheshin, dhe thoshte se në çdo zgjerim të ardhshëm gjeografik të territorit të Konfederatës, skllavëria "do të njihet dhe mbrohet".

Negociatat për të shmangur një luftë civile ishin provuar më parë

"Ka pasur negociata të gjera, dekada të tëra," tha Martin P. Johnson, një historian në Universitetin e Majamit, Hamilton në Ohajo dhe autor i "Writing the Gettysburg Address".


Filloi me diskutimet në Konventën Kushtetuese të vitit 1787, kur hartuesit, megjithë rezervat për skllavërinë e disa prej tyre, lejuan që importimi i njerëzve të skllevërve të vazhdonte deri në vitin 1808; kërkonte kthimin e të arratisurve nga skllavëria; dhe numëronte një person të skllavëruar si tre të pestat e një personi të lirë për qëllime të përfaqësimit në Kongres. Hartuesit i bënë këto kompromise sepse ishin të shqetësuar se, pa to, shtetet jugore do ta refuzonin dokumentin.


Negociatat më vonë prodhuan Kompromisin e Misurit të 1820 dhe Kompromisin e 1850.


Deri në dhjetor 1860, vetëm disa javë pas zgjedhjes së Lincoln dhe disa muaj para se të shpërthyen armiqësitë në Fort Sumter në Karolinën e Jugut, senatori John Crittenden nga Kentaki ofroi "Kompromisin Crittenden", i cili do të kishte shtrirë në Oqeanin Paqësor linjën fillimisht. hartuar nga Kompromisi i Misurit, duke ndaluar skllavërinë në veri të paraleles 36°30', por duke e lejuar atë nën atë vijë. Vdiq në komitet.


Fillimi i luftës "nuk ishte një dështim i negociatave apo procesit," tha Johnson. "Bëhej fjalë për një ndryshim themelor të pikëpamjes, ideologjisë dhe të kuptuarit të eksperimentit amerikan. A jemi ne një komb i themeluar në sigurimin e të drejtave të jetës, lirisë dhe kërkimit të lumturisë për të gjithë? Apo një kompakt për të garantuar vetëm pronën, veçanërisht pronë tek njerëzit?"


Miratimi i kompromisit Crittenden do të ishte "një kapitullim ndaj parimeve pro skllavërisë dhe do t'i kërkonte Linkolnit dhe republikanëve të braktisnin angazhimin e tyre themeltar për moszgjerimin e skllavërisë," tha historiani i Universitetit Georgetown Adam Rothman, autor i "Slave Country: American Zgjerimi dhe Origjina e Jugut të Thellë."


Përfundimisht, zgjedhjet e 1860 vendosën çështjen në favor të Linkolnit dhe republikanëve. Por deri atëherë, asnjëra palë nuk kishte barkun për kompromis.


Jugu "refuzoi të negociojë për t'u rikthyer në Bashkim," tha Finkelman.


Sa për Veriun, braktisja e "ndalimit të shtrirjes së skllavërisë në territore ishte një gjë jo fillestare për sa i përket Linkolnit," tha Wilentz.


Me fjalë të tjera, thonë historianët, palët ishin në një ngërç.


Akademikët zezakë thanë se e ndiejnë këtë gjë kur shohin politikanë që e karakterizojnë gabimisht historinë dhe origjinën e Luftës Civile.


"Gënjeshtra rreth historisë së skllavërisë dhe Luftës Civile … sillet rreth disponueshmërisë së afrikano-amerikanëve si qenie njerëzore," shtoi Carol Anderson, një profesore e studimeve afrikano-amerikane në Universitetin Emory.

By Louis JacobsonJanuary 9, 2024

No comments: